Thursday, 28 July 2011

1 sAaT PaStI mEnJeLmA...

Adakala owg lupa ttg tanggungjawab mereka sebagai seowng bapa atau isteri..
Adakala anak lupe akan pengorbanan ibu bapa mereka...
Tp zaman kini semua itu terjadi dgn 1 saat sahaja...

Pernah idup keseorangan???
Tntu tidakkan...
Idup dgn ibu tumpangan lg tidak sama sekali..
Ibuku idup seperti owng biasa yg tiada masalah...
Tp dgn 1 saat byk bende berlaku kpd ibuku pada zaman kecil2 dulu...
Kini ibuku kuat hadapi semua itu huhuhu...
Ibuku dilahirkan di Singapura pada zaman kemerdekaan Singapura pada 30.7
Ibuku dihantar oleh maknya ke Kuala Lumpur..
Dan dijaga oleh Mak sedaranya dgn penuh kasih sayang yang x berbelah bagi..
Maknya ilangkan diri tuk mencari kerja tanpa memberi kasih sayang kpd ank sendiri..
Ayahnya kawin lain hanya beberapa kali Ibuku jumpanya...
Dalam 1 saat apa2 bleh berlaku..
Dalam 1 saat ibuku hidup bahagia sehingga kini biarpon suaminya kini ilang tah kemana..
Ayahku kini ilang x tau kemana...
Ibuku sudah x larat untuk idup seperti dulu...
Perkahwinan yang dibuat oleh mak ayah mereka mendatangkan bencana...
Tp aq dan adik beradik yang lain sayang akan ibuku sehingga kini kami gembira dan bahagia...
Aq x mau dgn 1 saat keluargaku menjadi kucar kacir seperti dlu...
Terlalu banyak masalah yg dtg dari satu masalah timbul lg...
Aq x nk akak2 ku buat hal seperti yg pernah dwng lakukan..
Aq x nk ibuku derita sbb keluarga..
Dan aku sebagai anak perempuan bongsu nk ibuku idup bahagia
hingga keakhir hayat idup aq...
Dan dalam 1 saat aq bercita2 utk penuhkan impian aq...


Thursday, 21 July 2011

KaWaN2 Ku... SaYaNg KaMo





iLhAmKu...

Ilham dtg tp di mnta..
aq selalu menanti sngt2 mcm ni...

Cerita nie kisah kehidupan aq tp telah aq aq ubah sikit2..
hehehe..
mimpi2 kdng2 bleh jdkan sesuau itu kenyataan..
tp mse ttp cpt dan membuatkan aq jd x menentu...
mse mne rsenyer bercinta tnpa mencintai owng itu..
aq kdng2 trmimpi tuk brjmpa dgn owng yg benar2 mencintai aq secara ikhlas tp ade ape2 yg berlaku..

CeRiaKu DaN kEhIdUpAn SeHaRiAn Ku...

DaH x lArAt Lg UtK bUaT sEsUaTu Yg Bru...
HiDuP sEtIp HrI sMe KjE2 ThAn BlIK MKn TdO..
eSoK kJe N bErIKuTnYa SmE...
kDnG2 rSe McM mLs Nk hIdUp LmE2...
DoSa MkIn BrTmBh2 bYknYa...
HuHuhU

hRi NiE pEgI bUaT iC..
dAh LmE huHuHU iC pON dAh RosAk..
HeHehE GaNaS sNGt PkAinYer HUhuHU
blIk hNtR SpAgETi yG bRu mSaK pG tD dKt AkaK tMpT kJe..
BlEh X nK BerEbuT seNgAl..
McM bDk2..
HAhAha..
ThAn PI mKn MCd DgN kWnKu MEaH..
dAh LmE x KuAr GaN kWn2 SeJaK Kje NIe..
Bz KlHkN oWnG gAjI hAhA GuRaU jEr...
PaStU pI teScO bElI sElIpEr HuhUhu..
tHaN g TmPt Kje dlU TUiSyEN ..
BoRaK2 dGn kWn SmPaI 8.30 MLm..

SmPaI uMA mNdY pAStU aKak BlIK dRi KJe MaK MeMbEBeL lAk..
McM2...
pEnAt KoT Sbb JgE CuCu An...
K.yAnTi nIE pON 1 inGa mAk Aq nIe OwNg GaJI ApE nk jgE aNK DiE jEr..
HuHUhU
sAbOr JeR LaH yG MaK niE bEk SnGt..
PaSTU pEnA KmI lAh MaNgsA mEmbEbElnYa..
X tAhAn KdNg2 Tp MaK kAn SaPe X SyG..
yG aKaK nIe LaK nAngEs X tAhAn KNe BEbEl mCm bDk2..
NsB bEk Aq NIe KuAT oWng Yer kNe MArA poN bUaT bOdOH JeR hAhAHa...

td BlNJe KfC sBb DpT gaJi An..
AlHaMdULilLaH..
rEzEki ALLAH bG An...
30.7 nIe HrI jD mAk..
X TaU nK bG aPe...
Nk BeLi MaNGkUk LAh HUhUh
Ok X heHeH..

Thursday, 14 July 2011

Antara Aq Dan Kehidupan

huhuhuhu....
hidup kdng2 seronok tp kdng2 skitkn aty..
Dunia aq dgn semua owng lain2 aq x tau mne arah tuju khdpn aq dan mne pegi cita2 aq yg dlu..
skg aq kne mncari lps ape yg aq impikan x mnjadi...
Aq ingin khdpn mcm owg lain tp aq x berdaya..


Skg aq bru abis stdy than keje jd promoter..
penat rsenye tp mcm mne eh..
aq rse suatu hri nnty aq dpt impikan ape yg aq impin dan cita2kan..

Friday, 8 July 2011

Alasan dan Alasan....

huhuhuhu kerja yang paling memenatkan aq....
promoter mmg best tp lme2 klau knl perangai owng yg kje kat tmpt aq tu...
PEH!!! perangai sume mcm ape tah...
manusia yg ckp blkng2...
benci aq dgn perangai mcm tu umo dah bpe tp prngai x ubah2...
Manusia lme2 bleh jd sprti binatang gak...
Kadang2 rase bosan nk kje tp mcm mne nk buat kje tu jer snng nk dpt...
aq x tau bleh tahan smpai bln bape..
nk kmpul duit tuk smbng stdy gan mcm lg nk pikir gdn duit tu..
Kadang2 rse bosan asik2 nk pikir Money2....
npe lah manusia perlu ade duit untuk hidup nape eh???
Duit bkn yer bleh bawe mati pon tp ttp penting dkt sume owng...
Aq dah lah x suke duit2...
Dunia ini mcm dah berlaku sbb duit...
bunuh sane lah bunuh sini lah mcm2 dah..
Aq pikir sume yer mata duit nk kan kekayaan sahaja tp akhirat x tau kemana...
aq pon tkt jd mcm tu..
mntk2 dan berdoa x jd mcm tu..
amin....