Tuesday 8 November 2011

APA RASANYA BERCOUPLE OR BERCINTA ???

Diwaktu alam persekolahan saya selalu terfikir kenapa owg kene bercinta dan bercouple??
Sye terfikir sehingga suatu hri saya bertanye dgn kawan2 sekolah saya...
" Best ker kwng nie bercouple2 " ??
" Pastu dwng cakap kalau nk tahu ko rase lah sendiri best ker x bercouple2 nie "....
Peh dalam aty saya ckp x hinggin aku nk bercouple2 buat dosa ade lah hahhaha ( Kata Hati )

Pada saya umo 15 kawan2 dari sekolah lama saya banyak yang dah bercinta2...
Saya lak x tau lah rase x hinggin bercouple2 nie baik belajar jer dari membazirkan duit untuk topup lah ape2 tah...
Ada juga kawan2 yang bercouple dgn budak2 kelas ade juga dgn owg2 yang dah dewasa...
Saya pon ade tanye lagi kat kawan swng nie...
" Ko couple gan sape "? pastu die jawap lah...
" Aku couple gan abang tu die kawan abang aq...hensem dah kerja lak tu boleh lah aq mintak die duit. "
Huhuhuhu ape tah dwng nie baik tak payah couple...
Dalam aty saya cakap biarlah mereka dgn cara mereka sendiri janji aq x terlibat sama malas nk layan..

Sewaktu saya Tingkatan 3 jugalah saya jadi penghantar surat dari kawan abang saya kepada kawan saya..
nape lah saya nie sengal sangat hahha ( fikiran x matang )... :P
Abang tu tua setahun dari kami die memang suka dengan kawan aq tu sebab kawan aq tu cantik,tinggi dan pandan mengawat heheh biasa lor budak2 baru nak naik an....
Saya juga ade baca dulu surat yang dwng berdua pas2...
Hhahah.... padan muka ko sape suh aq hantarkan surat kan dah kena kahkahakah...
Tp mmg kelakar lah surat yang dwng tulis tu sampai x teringat isi die hehehe....
Macam2 lah yang berlaku waktu sekolah lama aq...

Hehehe... waktu umo saya 16 saya kene tukar sekolah lain lak...
Waktu saya bertukar sekolah macam2 berlaku ade yang kelakar lah...
Sedih lah hehehhe budak2 lah katakan hehehe

Waktu Tingkatan 4 lah lagi lor budak2 makin nak naik kan...
Yang kelakar ade lak swng mamat nie suka kat aq..
Saya nie x lah cantik mana, comel pon x  dan tinggi lg lah hahaha
Die boleh lah tahan hensem yer penah gak die msg cakap die sayang saya...
Tapi bagi saya lah cakap jer sayang tp sayang ker hampeh...

Kumpulan saya nie pulak bercampur2 ade yang pandai ade yang sederhana pandai..
Nak dikatakan lah saya nie pandai lah hahhaha ( poyo)
Lagi satu saya nie mmg x suka layan budak2 lelaki yang playboy..
Budak yang suka sama saya tu dwng ckp playboy..
Terus aq x suka sama die..
Hehehe lg 1 ciri2 lelaki yang aq suka mmg x ade langsung sebab die isap rokok lg lah pantang...

Selepas abis SPM...
Saya dapat masuk IPTA iaitu Politeknik...
malam2 jer saya tgk ade jer yang tengah berdating dekat tepi longkang lah..
ape2 tah dwng nie Owg dtg sini nak belajar dei bercintan2 lak ape lor nk jadi...
Lagi 1 waktu dalam kelas lak ade ker dwng tnye aq ade pakwe ker x??
" Aq mne ade pakwe lor x caya suda "...pastu dwng cakap
"  Yer lah tu x nk bagi tahu lah tu an "
ade lak dwng nie ingin aq tipu ker...
" ko kan comel nape x ade pakwe lak tipu lah"
" malas lah aq nk cakap x ader pakwe lor"
Sebab sekarang aq nk tumpukan stdy jer bercinta2 nie x main lah...
Sampai sekarang aq malas nk bercinta...
Pernah memang pernah tp x nk lagi sebab dgn bercouple2 banyak dosa yang akan kita lakukan..
Macam berpegang tangan lah ape2 lah...
Oleh itu sekarang nie saya nak stdy betul2 dan berjaya tu sahaja ...
Ungkapan yang diamik dari blog sape tah...

Saya amat bersyukur kerana Allah melindungi saya yang jahil ini daripada mendekati bunga-bunga zina dan masih memberikan peluang pada saya untuk memandang dengan lebih dalam erti ISLAM. salah satu nikmat yang terbesar dari Allah.. 
Alhamdulillah. Allah itu Maha Besar. Allah Maha Agung. Allah segalanya.






No comments:

Post a Comment